2009. november 23., hétfő

Édes-ragacsos sült oldalas


Nigellát eddig is szerettük, továbbra is így teszünk :) A hozzávalókon kicsit alakítottam az eredeti recepthez képest, eszemben nem volt áfonyaszószt venni, soha az életben el nem fogyott volna. Viszont milyen jól jött a kamraszekrényben talált aszalt vörösáfonya, még szerencse, hogy nem selejteztem ki a hetek óta betervezett, soha meg nem valósított rendrakás-takarítási körben :)



Hozzávalók:





  • 1 kg oldalas (én szép húsosat kaptam)




  • 120 ml csirkéhez való édes chilliszósz




  • 60 ml golden syrup




  • 60 ml szójaszósz




  • 2 marék aszalt vörösáfonya




  • 1 lime kifacsart leve




  • 1 mandarin kifacsart leve




  • 1 evőkanál olaj




A chilliszószt, golden syrupot, szójaszószt, olajat, limelét, mandarinlét összekevertem, beledobtam a vörösáfonyát, majd alaposan beleforgattam a 4 darabba vágott oldalast. A tálat lefedtem, és a hűtőbe tettem egy rövidebb pácolódás (3 óra) erejéig.



A sütőt bemelegítettem 200 fokra, az oldalasokat áttettem egy jénai tálba, rálocsoltam a páclé 1/3-át, alufóliával lefedtem a tálat, és 2 órán át sütöttem, fél óránként megforgatva-locsolgatva a húsokat. A végén rágrilleztem 2-3 percig, és késznek nyilvánítottam. Hagymás tört krumplival tálaltam.



4 adag, Nigellától




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése