2020. május 16., szombat

Parmezános rudak (teljes kiőrlésű verzió)

Nemisbékánál leltem ezt a receptet év elején, át is alakítottam feszt IR baráttá. Mondjuk nem ördöngősség, a liszt egy részét lecserélem teljes kiőrlésűre, és meg is vagyunk. Sajnos javarészt teljes kiőrlésű lisztet kell tartalmaznia, és valljuk be, ez sok sütit élvezhetetlenné tesz. Aki azt állítja, pont olyan finom egy teljes kiőrlésű kakaóscsiga, kalács, whatever, az vagy hazudik, vagy festi magát. Jelen esetben viszont a parmezán elnyomja a jellegzetes egészséges :) (szar) ízt, a ricotta pedig feljavítja a porózus állagot. Az egymásra találásunk óta jónéhányszor sütöttem már, és nemcsak magamat vagy a gyerekeimet, de az ismerőseimet is mind be lehetett csapni ezzel a változattal. Egy baja van, túl hamar elfogy.


Hozzávalók:

  • 20 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt 
  • 10 dkg sima liszt
  • 25 dkg ricotta
  • 25 dkg puha vaj
  • 1+1 tojás
  • 5+5 dkg reszelt parmezán sajt
  • 1 teáskanál só

A sütőt bekapcsoltam 180 fokra

A liszteket, sót, ricottát, puha vajat, egy tojást és 5 dkg parmezánt a robotgép táljába mértem és zúgattam kicsit a motort. Lisztezett felületre borítottam a majdnemtésztát, nekem kellett hozzá még egy kevés liszt, amikor összeállítottam már kézzel a tésztát. 

A tésztagombócomat kisodortam 3-5 mm vastagra, megkentem a második, felvert tojással és megszórtam a második 5 dkg parmezánnal. Majd a recés szélű derelyevágómmal szépen felszabdaltam csíkokra. Szilikonlappal bélelt tepsibe rakosgattam át, és betoltam a felmelegedett sütőbe. 15 perc alatt (per tepsi természetesen) szép pirosasra sültek. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése