2020. május 2., szombat

Piláf maradék sült csirkéből

Mindig nézegettem a kajás magazinokban, hogy a piláf milyen egy jó dolog, lehet csinálni maradék sült húsból, de nekünk olyan nem szokott lenni. Na de most, hogy előre tervezünk menüt két hétre a nagy karanténozásban! Szépen beterveztem, hogy A nap sült csirkecomb, B nap piláf, és megsütöttem A napon dupla adagot. Aztán szörcsölni kezdtem a Good Food magazinokat, amiből van nálam elfekvőben 1,5 évadnyi, amikor megszorulok ötletileg, elő szoktam őket venni. 5 piláfrecept alapján megállapítottam, hogy lehet ezt amúgy nem maradékból is, hanem frissből (sőt), hogy lehet rizses vagy bulguros, lehet paradicsomos vagy édeskésebb, szóval kábé bármilyen. Aztán megalkottam a sajátomat, így. Ízvilágát tekintve kicsit keletiesre vettem, de állagra pedig picit olyan lett, mint az Arany János utca sarki legjobb gyrososnál a török rizs, ami szintén bulgurból van, mint az enyém. Az maga a zsenialitás. Mármint a jól eltalált török rizs, de az én piláfom is egészen jó.



Hozzávalók 4 adaghoz:

  • 4 sült csirkecomb (2 alsó, 2 felső) csontjáról leszedve, falatnyi darabkákra vágva
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 nagyobb fej vöröshagyma
  • 1 nagyobb gerezd fokhagyma
  • fél piros kaliforniai paprika kis kockákra vágva
  • egy kis bögre bulgur
  • kicsit kevesebb, mint kétszerannyi víz, mint bulgur
  • 2 evőkanálnyi háromszoros paradicsomsűrítmény
  • só, őrölt koriander és őrölt római kömény
A sültcsirkéket kicsontoztam, felaprítottam.

Az olajon megpároltam nagyjából a kockázott hagymát, majd belenyomtam a fokhagymát és hozzáadtam a kaliforniai paprikát. 1 percig együtt pirítottam az egészet, majd hozzáadtam a koriandert és a római köményt. Hozzáöntöttem a bulgurt, vizet, belekevertem a sűrített paradiccsomot, tettem bele sót, és hagytam, hogy forrásba jöjjön. Ekkor beleszórtam a húsfalatkákat, és lehalkítottam. Fedő alatt 15 perc alatt készre főztem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése