2008. február 2., szombat

Tejberizs


Egész héten az osztrák konyhát tanulmányoztam behatóan. Germknödel, Kaisersmarn, Frittatensuppe, Leberknödelsuppe, Käsespetzle és még ki tudja, miféle jókat ettünk. Hazaérvén pedig egy kis diétásra vágytunk :) Valakivel egymástól függetlenül sikerült megálmodnunk, hogy a mai vacsi tejberizs legyen.



Hozzávalók:





  • 15 dkg rizs




  • 2 dl víz




  • 5 dl tej




  • 5 dkg cukor




  • 1 csomag vaníliáscukor




  • 2 dkg vaj




  • a tetejére fahéj, kakaó, gyümölcs, lekvár ízlés szerint




A rizst feltettem a vízben főni, amikor nagyjából elnyelte a vizet, utánaöntöttem a tejet, és beleborogattam a többi hozzávalókat. Kavartam rajta egyet, hogy az eddig összetapadt rizsszemek szétessenek, hagytam felforrni, majd levettem a legalacsonyabb fokozatra a kerámialapot, fedőt tettem rá, és 25 percig hagytam dagadni. Mi ma barack- ill. eperlekvárral ettük.



Horváth Ilona kiváló receptje

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése