2008. február 29., péntek

Zöldborsópürés quiche


Nem lett egy tökéletesen sikerült darab, de jó kezdés. Amikor kisült, leraktam a földre (járólapra a konyhában), hogy minél gyorsabban kihűljön, a siserehad első fecskéi mindjárt elnevezték macskaalomnak :) Szóval a quiche tésztája nem és nem akart jó lenni, pedig azt azért nem ma kezdtem, a püréből meg kifelejtettem a tojást, így meg nem lett az a jó állaga, fényképezni ezért neki sem álltam volna, és sósabb is lehetett volna. Dreamdancer ellenben igen elégedett volt az eredménnyel, figyeltem, legalább két szelettel benyomott :) Mindettől függetlenül még találkozunk a konyhámban.



Hozzávalók a tésztához:





  • 20 dkg liszt




  • 10 dkg hideg vaj




  • 1 tojás sárgája









  • 3 evőkanál hideg víz




Hozzávalók a püréhez:





  • 50 dkg zöldborsó




  • 5 dkg vaj




  • 2 tojás




  • 6 dkg reszelt parmezán




  • 2 dl tejszín




  • 1 csokor petrezselyem




  • só, bors




Egy fél bögre vizet bevágtam a mélyhűtőbe. A lisztet egy mély tálba szórtam, belekockáztam a vajat, hozzáadtam a tojás sárgáját és a sót, nagyjából összemorzsoltam az egészet. Ekkorra a víz igen jól lehűlt, a lisztes keverékhez adtam 3 evőkanállal belőle, és gyorsan összeállítottam a tésztát. Folpackba csomagoltam, és beraktam a hűtőbe. Addig pihent kb, amíg a zöldborsót készre pároltam, aztán kivajaztam a kapcsos tortaformámat, és megkíséreltem a tésztát belenyomkodni valahogy a formába úgy, hogy az oldalára is jusson. Valahogy ez most nem sikerült, nem tudom, miért. Mindegy, megszurkáltam villával a tésztát, és 200 fokos sütőbe toltam 17-18 percre.



A zöldborsót tehát közben a felolvasztott vajon megpároltam, majd az aprítógépben turmixoltam, hozzáadtam a reszelt parmezánt, tejszínt, a petrezselymet, sóztam, borsoztam, hozzá kellett volna, hogy adjam a tojást is, de mindegy, jól összekevertem, és mire megsült a tészta, rá is lehetett önteni a tölteléket. A sütést 175 fokon folytattam tovább 30 percig, és már ment is a konyhakőre hűlni.



Stahl Judit Krémes zöldborsópite c. receptjét sikerült elrontanom :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése