2008. február 25., hétfő

Svédgomba


Azt hittem, a svédgomba valami bonyolult dolog. Valahogy a családi legendáriumban legalábbis ez a kép él a svédgombáról. Persze az is lehet, hogy mivel a szüleim nem egy-egy kisadagot készítettek, amit két nap alatt megettünk, hanem befőzési jelleggel kondérszámra, a mennyiség miatt rémlik a bonyolultság. Közlöm mindenkivel, egyáltalán nem az, vetekszik egy pörkölt egyszerűségével.



Hozzávalók:





  • öklömnyi hagyma




  • 30 dkg gomba




  • kis olaj




  • 1 kávéskanál piros arany




  • 1 kis paradicsomkonzerv









  • 1 evőkanál cukor




  • 2 babérlevél




  • bors




  • kakukkfű




  • 1 evőkanál citromlé




  • 2 evőkanál ketchup




A gombát alaposan megmostam, pucoltam, és nem túl kicsi " kockákra" vágtam fel őket. A hagymát nagyon picire aprítottam az aprítógéppel, amely az én egyik legjobb barátom, majd az olajon megpároltam. Itt elkövettem azt a hibát, hogy belekóstoltam a hagymába, és keserűnek találtam, igen kétségbeestem. Fakanállal konzultáltam msn-en, hogy micsiáljak, azt mondta, hogy ha szép volt a hagyma, kevés az esélye annak, hogy valóban keserű legyen, de azért várjam meg Valakit (amíg hazajön a kocsmából :) és kóstoltassam meg vele. De aztán egy életem, egy halálom alapon, arra gondolván, hogy máskor nem kóstolgattam a párolt hagymát, nem tudhatom, nem ez-e a normális íze, belevágtam a folytatásba. Tehát a hagymára szórtam a gombát, majd a citromlé és a ketchup kivételével mindent hozzápakoltam. Közepes hőmérsékleten fél óráig főttek a gombák, ekkor lehúztam a tűzről kerámialapról, belekevertem a citrom levét és a ketchupot, majd a lábost lefedve a konyhakőre helyeztem.



Apa receptje. Ez egy kisebb adag, én az ötszörösét csináltam a siserehadnak, jó sok is lett, a gomba felvágása közben majdnem megőszültem :) De legalább nem aratott osztatlan sikert :-o

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése