2020. május 6., szerda

Cukkinis lasagne

Egy ismerősöm fotóján láttam meg egy képet a cukkinis lasagne-ról, és éreztem, hogy ő és a kis családom egymásnak vannak teremtve. Van az a béna kacsa mese Terkáról és a zöldségekről, amikor kimegy a piacra az anyukájával, és találkozik a zöldségekkel, akiknek minden álma, hogy levesben vagy főzelékben végezzék. Kábé így lehetett ez a lasagne, akinek nagy álma volt moeséknél a (kopott, csorba) lapos tányéron végezni. A béna kacsa bevezetőt követően, a karantén 54. napján, mentálisan kifacsarodva úgy érzem, jobb lenne  ha inkább csak recepteket írnék, vagy még azt se. Lehet elég lesz, ha csak sütök-főzök csendesen. (Most úgy látjuk, hogy a gyerekek idén már nem mennek iskolába, a nyár is úszni látszik, augusztusra várják a Covid-19 következő hullámát, hát se jókedvű, se optimista nem vagyok ma este). Amúgy le is fotóztam a telómmal, de az haldoklásnak indult, és már nem tudok róla képet feltölteni.

Hozzávalók 6 nagy adaghoz:

  • 5 kisebb cukkini
  • 5-7 gerezd fokhagyma
  • kevés olívaolaj
  • só, bors
  • 2 doboz natúr mascarpone vagy annak utánzata vagy camping sajt vagy ricotta, ki mit talál
  • legalább 5 dkg parmezán
  • lasagnetészta (nekem most vegyesen volt spenótos és sima)
  • 3 evőkanál tejföl
  • 1 dl tejszín
  • reszelt sajt a tetejére
A cukkinikat megmostam, a végüket levágtam, nem hámoztam, majd robotgéppel lereszeltem. Az olívaolajon megfuttattam az átnyomott fokhagymákat, majd hozzáadtam a reszelt cukkinit. Sóztamm, borsoztam. Az elején rövid ideig lefedve (amíg kiereszti a levét), majd fedő nélkül (amíg el is párologja) pároltam. Ha marad az alján egy kevés folyadék, az nem baj, majd a lasagnetészta felszívja. A kész cukkinihez kevertem a krémsajtot és a parmezánt.

Ekkor elkezdtem rétegezni. Először is a tejszínt beleöntöttem a tepsi aljába, arra tettem egy réteg tésztát. Erre rákanalaztam a cukkinis elegy harmadát, majd tészta - cukkini - tészta - cukkini - tészta. Azaz tésztával zártam a sort. Megkentem 15 %-os tejföllel, vagyis creme fraiche-el, és jól megszórtam reszelt sajttal, esetünkben épp light ementáli volt a hűtőben. 180 fokos sütőbe toltam, és addig sütöttem, míg szép pirosas lett az egész sajttető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése