2009. október 25., vasárnap

Nyárvégi vegyes gyümölcsleves


És még egy rejtőzködő recept, ejnye. Aki szeretné elkészíteni, állítson be egy időzítőt jövő nyárra, addig lehet téli álmot aludni, ahogy én is tenném legszívesebben. Karácsonyra hajlandó vagyok felkelni, utána csak márciusban zavarjanak.



Hozzávalók:




  • 3 nagyobb őszibarack

  • 3 körte


  • 40 dkg szilva

  • 2 dl tejszín

  • 2 teáskanál liszt


  • 8 evőkanál cukor

  • 2 karika citrom

  • egész fahéj, szegfűszeg és szegfűbors




A gyümölcsöket megmostam, a barackot és a körtét megszabadítottam a héjától, és nagyobb kockákra vágtam. Egy lábosba tettem, és vízben feltettem főni (jól ellepte). Megcukroztam, beledobtam a lébe a citromkarikákat, amiket kicsit ki is nyomtam a vízbe. A fűszereket teatojásba tettem, és úgy tettem a levesbe. Fontos, hogy ne a fahéj domináljon, én sokkal jobban szeretem, ha több egy picit a szegfűbors és a szegfűszeg, mint általában. A gyümölcsöket épp, csak hagytam megpuhulni, és már habartam is be a liszt-tejszín-leves keverékkel. Rottyant egyet, és hűlni hagytam. Nem lett egy kifejezetten édes leves, cukorbetegek előnyben, édesszájúak hátrányban, de megoldották, kaptak hozzá porcukrot és tejszínhabot.



10 adag

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése