2010. április 2., péntek

Csirkepástétom

Hozzávalók:



  • 70 dkg darált csirkemell

  • 20 dkg főtt, füstölt császárszalonna (bacon még jobb lenne)

  • 1 tojás

  • fél csésze zsemlemorzsa

  • 1 hagyma

  • 3 evőkanál olivaolaj

  • 1 nagy citrom kifacsart leve

  • 3 evőkanál mustár (lehet felerészben dijoni is)

  • 2 kávéskanál provanszi főszerkeverék

  • só, bors


Az olivaolajon megdinszteltem az apró kockákra vágott hagymát és 2 szelet szalonnát, amit szintén kis kockákra vágtam. A darált húshoz kevertem szalonnás hagymát, majd a tojást, fűszereket, mustárt, citromlét és végül a zsemlemorzsát. A szalonnaszeletekkel kibéleltem egy 25 cm hosszú 11 cm széles szögletes sütőformát, majd beletöltöttem a masszát és szépen elsimítottam. 200 fokra előmelegített sütőben 45 perc alatt készre sütöttem. Nekem közben elkezdte nagyon sütni a tetejét, így valahol félidőben letakartam alufóliával. Végül hagytam kihűlni, majd kiborítottam a formából, így lehetet szépen szeletekre vágni.


Mamakáé az eredeti recept

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése