2011. május 2., hétfő

Eperfagyi, eperfagyi, hú de finom

Fagyiszezon, eperszezon, eperfagyiszezon. Igaz, kint esik az eső (azaz esett, amikor a postot írtam), de ez nem akadályoz meg semmiben. Most új a fagyigépem, most legyek lelkes, később majd morogva pakolom a szekrényben, hogy ez meg minek kellett :) (hátha nem)


Hozzávalók:



  • 50 dkg eper

  • 20 dkg cukor

  • 4 dl tej

  • 2 dl tejszín

  • 3 tojás sárgája


Az alaposan megmosott, kicsumázott, felezett epreket 10 dkg cukor társaságában feltettem főni. Jó 20 percet rotyogtak együtt, amíg az alap el nem készült. Kihűtöttem és leturmixoltam.


A tejet és tejszínt lassan felforraltam. Közben a tojás sárgáját a maradék cukorral kikevertem. Amikor a tejszínes tej felforrt, abból lassanként úgy a harmadát a tojáshoz kevertem, majd ezt visszaöntöttem a tejhez. Habverővel szinte folyamatosan keverve felforraltam, majd kihűtöttem.


Amikor minden kihűlt, összekevertem a tojásos-tejes alapot és az eperszirupot, kancsóban a hűtőbe tettem. Délután a brennyú fagyigépemmel készre kevertettem. Tapasztalat: kb. a felét bírja a fagyigépem kapacitása, kisebb adagot készítsek legközelebb :)


Bereznay Tamás receptje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése