2013. november 14., csütörtök

Sütőtökös rizottó

Hozzávalók.

  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 30 dkg sütőtök
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 kis fej hagyma
  • 17 dkg arborio rizs
  • 8 dl húsleves alaplé
  • só, bors, őrölt rozmaring
  • 1 tk vaj
  • 3 dkg reszelt parmezán


A sütőtököt megszabadítottam a héjától, kisebb (kb. 1X1 cm-es) kockákra vágtam. Egy serpenyőben megforrósítottam 1 ek olajat, megfuttattam benne az átnyomott fokhagymát, majd gyorsan hozzátettem a sütőtököket. Aláöntöttem max. 1 dl vizet, só-bors-rozmaring kombóval fűszereztem, és készre pároltam.

Közben nekiálltam a rizottónak is. A hagymát apró kockákra vágtam, a másik ek olívaolajon megpároltam. Hozzáadtam a rizst, és a folyamatosan forrón tartott alapléből kanalaztam rá mindig 1-1 merőkanálnyit, közben szinte folyamatosan keverve. Akkor kell rátenni a következő adagot, amikor már majdnem teljesen beszívja. Amikor a rizs megfő, olyan al dente módra, még hozzáadtam egy merőkanál lét, a parmezánt, és a vajat. Ráborítottam a sütőtököt is, kevertem rajta, és kész. Úgy a jó, ha jó szottyos!

2 adag, a hasonlóság nem véletlenül kísérteties Kávé és Csokoládé receptjével, bizony onnan a recept. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése