2014. május 21., szerda

Mézeskalács

Abszolút időszerű recept májusban :) De muszáj leírni, ha már decemberben nem tettem ezt meg, mert megtaláltam az igazit Lilonak hála, egy tapodtat sem mozdulok ettől a recepttől. A lényege szerintem két dologban rejlik: a fűszerkeverékben (kevésbé), és a rövid sütésben (jobban).

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 18 dkg méz
  • 16 dkg porcukor
  • fél csomag Kotányi mézeskalács fűszerkeverék
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 1 kk szalakáli (ezt én fejlesztettem a receptbe)
  • 2 egész tojás + 2 tojás sárgája
  • 5 dkg vaj
A mézet, vajat, porcukrot és a fűszerkeveréket összeolvasztottam. Tálba mértem a lisztet, szódabikarbónát, szalakálit, beleütöttem a tojásokat, majd hozzáadtam a folyékony elegyet. Összekevertem, hűtőbe tettem fél napra. Nyújtottam, szaggattam, 180 fokon 5-6 perc alatt megsütöttem (még puha legyen, és világosbarna, amikor kivesszük).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése