2007. március 1., csütörtök

Vigyázz, kész, főzz II. - Caprese melegen


Természetesen nekifutottam a gasztrojáték második fordulónak is. Ezúttal titkos töltelékek témában indult a fejtörés, majd a megvalósítás. A nekifutás viszont kétszeres volt, mert az elsőt valahol elbaltáztam, pedig jó ötletnek is tűnt, mutatós is lehetett volna, és már kipróbált recept is. Utána valami egyszerűre vágytam, mondjuk egy egyszemélyes, könnyen összedobható vacsorára. Aztán hamar berémlett, hogy a kedvenc nyári vacsorámat, a caprését akár töltött formában is elő lehet adni, innen már csak egy lépés volt kigondolni, hogy sütőbe vele. Zicher was zicher, meg azért is, mert a gugli a barátom, kerestem egy alapreceptet, amit persze kicsit átalakítottam.



Hozzávalók:





  • 5 közepes paradicsom




  • egy csomag mozzarella




  • friss bazsalikomlevelek




  • só, frissen őrölt bors




A paradicsomok alját levágtam, 3 paradicsom belsejét egy tálba kanalaztam. Hozzájuk adtam a mozzarellát nagyobb darabokra vágva, sóztam, borsoztam, és rúdmixerrel pépesítettem. Beledobtam 4-5 nagyobb levél bazsalikomot, és még egy kicsit turmixoltam, csak annyira, hogy a bazsalikomlevelek még beazonosíthatóak legyenek. Ezzel a krémmel megtöltöttem a paradicsomokat, és olivaolajjal megkent tepsibe sorakoztattam őket (ekkor tehát a " fejükön" álltak). 220 fokos sütőben 15 percig sütöttem őket.



Tapasztalat: legközelebb maximum egy paradicsom belsejét teszem a töltelékbe, ha egyáltalán, mert így nagyon folyós lett.



1 személyes vacsora, a recept alapját a konyhawebről lestem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése