2007. április 14., szombat

Húspástétom


Valaki brokkolikrémlevest rendelt, a többit én találtam ki. A cél a mélyhűtőben fellelhető fél kiló darált hús felhasználása volt. Kivételesen nem balfékkedtem sokat, pedig valami új receptre vágytam, semmiképp nem chili con carnéra vagy bolognaira, pláne nem fasírtra. Szóval leemeltem egy szakácskönyvet a polcról, átlapoztam és döntöttem. Aztán megsütöttem.



Hozzávalók:





  • 50 dkg darált sertéshús




  • 20 dkg egész sertéscomb




  • 20 dkg csirkemáj




  • 2 tojás




  • 1 vöröshagyma




  • 45 dkg szeletelt bacon




  • só, bors,




  • 1 púpozott evőkanál provanszi fűszerkeverék




  • 2 morzsolt babérlevél




Kibéleltem egy hosszúkás-szögletes (kenyérsütő formájú) jénait a baconszeletek egy részével. A felkockázott hagymát, darálthúst, apróra vágott sertéscombot és májat, a maradék felaprított szalonnát (két egész szelet kivételével) és a két tojást egy tálban alaposan összekevertem a fűszerekkel. Az eredeti recept éppen fordított arányban írta a darált kontra kockázott husit, de ez nem zavarta meg az éleslátásomat és a kedvemet se szegte. És persze nem provanszi fűszerkeveréket mondott, hanem kakukkfűágat, de azt nem találtam. Szóval a masszát a kibélelt jénaiba dolgoztam bele, behajtogattam a baconök szélét, és a tetejét befedtem a kihagyott két szelettel. 160 fokra előmelegített sütőbe toltam, és ott is hagytam 1,5 órára. Ekkor kiszedtem a sütőből, majd hagytam fél órát langyosodni. Leöntöttem a szafjtát, és hűlni küldtem. Elméletileg valamit rá kellett volna rakni, hogy nyomja lefelé, mint négylevelű lóherére az Új magyar lexikon egy kötetét, de mivel nem jöttem rá, hogy mit tegyek rá, ezt a lépést kihagytam. Amikor kellően lehűlt, kifordítottam a jénaiból, és lehetett szeletelni. Tzatzikit ettünk hozzá. A recept szerint egy hétig hűtőben eltartható.



Éhségtől függően 4-6 adag. Joanne Harris és Fran Warde Francia piacában találtam a receptet.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése