2007. szeptember 1., szombat

VKF VIII - Chicken jalfrezi


Dombon ülő fűcsomó legyek, ha azt mondom, nem tudtam rögtön a forduló kiírásakor, mivel készülök más bőrébe bújni. A receptért sem kellett messzire mennem, csak felütöttem a nemisbékától kapott Simple Indian Cookery-t, és kedvemre válogathattam kis kedvenceim, az indiai ételek között. Bár a konyhám jól felszerelt (és végre minden a helyére is került :) különleges fűszerek beszerzésére nemigen lett volna időm, hiszen éjt nappallá téve készülök a kiállításra, így maradtam egy sima kis jalfrezinél.






Hozzávalók:





  • 70 dkg csirkemellfilé




  • 2 evőkanál olaj




  • 1 teáskanál őrölt kömény




  • kétkéshegynyi chillipor




  • 1 teáskanál őrölt koriander




  • másfél teáskanál gyömbér




  • 2 teáskanál curry




  • 1 teáskanál só




  • 1 hagyma




  • 2 gerezd fokhagyma




  • 1-1 zöld és piros húsú paprika




  • 40 dkg paradicsom




Elkészítés:



Az olajat felforrósítom, rádobom a köményt, és két percig erős lángon pirítom, majd rádobom a negyedkarikára vágott hagymát, zúzott fokhagymát, kockákra vágott paprikát, ekkor megszórtam az őrölt gyömbérrel is, közepes lángon 5 percig kevergettem. Belekerült a curry, a chilli, a koriander és a só, és löttyintettem alá egy kis vizet, ezzel még vagy két percig elfoglaltam a fakanalat :) Rádobtam a csirkekockákat, fehéredésig sütöttem, majd hozzáadtam a szintén kockázott paradicsomot, lefedtem, és negyed óra múlva lezártam a lángot. Közben a rizs is elkészült.



(A recept valójában az Ultimate chicken cookbook-ból való, és még egyszer régesrégen nemisbéka adta közzé az index Konyha-trükkök topikján.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése