2008. június 6., péntek

Epres-mascarponés csokitorta


A születésnapomra kaptam Nemisbékától Nigella remekét, a Hogyan váljunk házi istennőkké címűt. Két részletben átlapoztam, megállapítottam, hogy randa kövérre fogunk hízni Valakivel, és mindkétszer ugyanott akadt el a szemem. Tudtam, hogy ez lesz az első próbálkozás. Kicsit se tántorított el, hogy már a recept bevezetőjében azt írja a nőszemély, hogy nehéz dolgozni a tésztával. Gondoltam, max. ronda lesz és finom, ezzel szemben szép lett és finom :)



Hozzávalók a tésztához:





  • 17,5 dkg liszt




  • 3 dkg holland kakaópor




  • 5 dkg kristálycukor




  • csipet só




  • 12,5 dkg hideg vaj




  • 1 tojássárgája




  • 1 evőkanál jégbe hűtött víz




  • a tortaformához kis margarin és vaj




Hozzávalók a töltelékhez:





  • 25 dkg mascarpone




  • 1-1,5 dl tejszín




  • 5 dkg fehércsoki




  • kb. 1/2 kg eper




Az egy evőkanálnyi vizet beraktam a mélyhűtőbe. Kimértem a tészta száraz hozzávalóit, és egy nagyobb tálba borítottam, majd hozzákockáztam a vajat. Morzsásra gyúrogattam az egészet (végre rájöttem a technikára!), majd elővettem a vizet a mélyhűtőből, hozzákevertem a tojássárgáját, és ezt még a tésztához gyúrtam. Amikor szépen összeállt, folpackba csomagolva beraktam a hűtőbe jó egy órára.



Az egy óra leteltével kimargarinoztam-liszteztem a gyümölcstortaformát, aztán kivettem a hűtőből a tésztát, és emlékeztettem magam, hogy Nigella szerint nehéz lesz majd vele dolgozni (előre nyomtam lefele a hisztiszintet), szerinte ugyanis elég könnyen törik a tészta. Ááá dehogy. Ahogy nekiálltam a nyújtófával, mindjárt ötbe tört a kis cipóm. És akkor gondoltam, linzeres tészta ide vagy oda, én ezt kicsit felmelegítem, könnyebb lesz vele. Egyszerűen kb. 1,5-2 percig gyúrkásztam a tésztát, ez alatt a vaj kicsit felengedett, és a tészta kezes báránykává vált. Szóval végül kinyújtottam a tésztát, átemeltem a tortaformába, nyomkodós mozdulatokkal elegyengettem, majd egy fél órára a mélyhűtőbe tettem. Mire a fél óra eltelt, előmelegítettem a sütőt 180 fokra, ide tettem be a lefagyasztott tésztát közvetlenül, és 15 perc alatt megsütöttem. Itt jegyezném meg, hogy a recept sem írja, de jó lett volna azért kicsit megszurkálni a tésztát.



Miközben sült a tészta, gőz fölött gyorsan felolvasztottam a fehércsokit. Amikor ez nagyjából visszahűlt, a mascarponét és a tejszínt habosítottam, majd hozzákevertem a fehércsokit, és ezt töltöttem a kihűlt tésztára. Ráhalmoztam a felezett-negyedelt epreket, és lehetett is fényképezkedni :) Jótanács: érdemes bő 1-2 órát állni hagyni, hogy a törékeny tészta kicsit megszívja magát a krémmel.



Nigella Csokoládés-málnás minitorták c. művét adoptáltam 24 centis tortarformára, eperrel.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése