2008. július 13., vasárnap

Túrógombóc


Hozzávalók:





  • 50 dkg túró




  • 4 tojás




  • 2 dl búzadara




  • kis vaj




  • liszt




  • olaj




  • zsemlemorzsa




  • kicsi só




  • tejföl




  • porcukor




  • reszelt citromhéj




A túrót Valakivel, közös erővel áttörtük egy levesszűrőn, majd hozzáadtam a 4 egész tojást, a grízt, kis puha vajat, összedolgoztam, és állni hagytam jó háromnegyed órát. Aztán vizet forraltam egy nagy lábosban, közben kézzel átgyúrtam a masszát, és annyi lisztet adtam hozzá, hogy még puha maradjon a massza, de már formálható legyen. Ekkor kis golyókat formáltam belőle, és amikor a víz felforrt (olaj, só), beledobáltam a gombócokat. Amikor felúsztak a felszínre, még öt percet kaptak, ekkor kihalásztam őket. A közben olajon megpirított zsemlemorzsára szedtem őket, megforgattam, és cukros, reszelt citromhéjjal ízesített tejföllel tálaltam.



Nekünk ez embertelen adag, legközelebb felezek. Kicsivúék negyedeljenek :) A recept Muzsikától származik, ő azt mondja, két különböző Horváth Ilonás receptből kreálta




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése