2008. július 17., csütörtök

Ribizli-málna krémleves


Ha már a ribizli-málnalekvár projekt az idén elmarad, pedig oly nagyon készültem rá, legalább egy leves kárpótoljon.



Hozzávalók:





  • 1 doboz ribizli




  • 1 doboz málna




  • 5 dl tej




  • 1 dl tejszín




  • 3 evőkanál cukor




  • fél lime reszelt héja




A ribizlit lemostam, leszáraztam, az őt ellepő vízmennyiségben, a cukorral együtt felforraltam és fél órát rotyogtattam. Amikor jól megfőtt, a lé nagy részét leszűrtem, egy keveset hagytam azért rajta, majd utánaküldtem a málnát, a tejet, tejszínt, és jól leturmixoltam. A végén belereszeltem a limehéjat, és alaposan behűtöttem. Részemről utócukrozást igényelt volna a leves, de cukorbeteg ebédelt velünk, így ez kimaradt.



4 adag, a recept alapja Beleznay Tamástól származik a Nők Lapjából

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése