2008. december 5., péntek

Sertésragu aszalt paradicsommal


Az úgy volt... hogy tegnap valaki eszembe juttatta a nemisbékánál fellelhető aszalt szilvás sertéscsíkok című műremeket. Az már korábban debütált is nálunk, szerettük. És akkor kitaláltam jól, hogy ma az lesz az ebéd, valahogy illene az advent hangulatába egy kis gyümölcsös balhé. Ember reggel elment a hiperbe, szerzett hozzá húst, csak az hiányzott hozzá (gondoltam én). Megjegyzem, nem húsért ment a hiperbe, azt a sarki hentesnél is beszerezhette volna, hanem lelkiismeretfurdalásból, mert este finoman megérdeklődtem, hogy ha az ablakba raktam volna a csimmámat, a télapó tojt volna-e bele valamit reggelre, ő meg elárulta, hogy nem, én akkor lelkiismeretfurdalást keltve duzzogni kezdtem, aminek egyenes következménye lett, hogy ő reggel a hiperben kezdett. Ez mellékszál, de ki kellett írni magamból. Na szóval, gyerek eltranszferálva sétálni, anya alkot a konyhában. Nézem a hozzávalókat: hogyaszondja aszalt szilva. Nem találom, pedig esküdni mertem volna... Száraz fehérbor. Bakker, van több üveg tokaji, sose fogjuk kinyitni őket, egyéb nincs. Ezen a ponton beláttam, hogy vagy lemegyek a boltba (nem opció, szoros napirend volt mára az esti télapóünnepség miatt), vagy kitalálok valami mást. Véletlen találtam a kamrafiókban aszalt paradicsomot (korábban azt néztem aszalt szilvának), innen már sínen voltunk, mint József Attila (bocs).



Hozzávalók:





  • 45 dkg sertéscomb




  • 1 nagy fej hagyma




  • 12 szem aszalt paradicsom




  • 3 gerezd fokhagyma




  • 1-1 fél kávéskanálnyi bazsalikom és oregano




  • frissen őrölt vegyesbors




  • 1 húsleveskocka




  • fél dl paradicsompüré




  • olivaolaj - sima és csípős-fokhagymás




  • 2 evőkanál liszt




Az aszalt paradicsomokat félbevágtam, a fokhagymát felszeleteltem, majd meglocsoltam némi csípős-fokhagymás olivaolajjal, és megszórtam a zöldfűszerekkel. Kicsit hagytam összeérni, eközben felvágtam a sertéscombot apróbb kockákra, megszórtam a liszttel, majd a sima olivaoljon körbepirítottam. Felöntöttem annyi vízzel, ami jól ellepte, beledobtam a leveskockát, az aszalt paradicsomos keveréket, őröltem rá sok vegyesborsot, hozzákevertem a paradicsompürét, és a félkarikákra vágott hagymát. Ezt a ragut 1 órán keresztül alacson hőmérsékleten rotyogtattam, féltávtól fedél nélkül (:-) Sokszínű pappardelle tésztát főztem hozzá köretnek.



3 adag




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése