2009. május 9., szombat

Zöldspárgával töltött pulykatekercsek tejszínes mártással


" S jutott eszembe számtalan szebbnél szebb gondolat..." . Vagyis fogyikonyha Ági postjáról eszembe jutott a tavalyi május elseje, amikor a két vemheske (kopirájt báj nemisbéka) a fogadott anyjával ebédelni ment, és előbbiek spárgával töltött pulykát (?) ettek, újkrumplival. Nyilván ebből is el kellett készítenem a saját verziómat.



Hozzávalók:





  • 2 szelet pulykamell (kb. 30 dkg)




  • 25 dkg zöldspárga




  • 2 dl tejszín




  • 5 dkg trappista sajt




  • só, vegyesbors




  • kis olaj




A hússzeleteket megmostam, megtörölgettem, és folpack alatt kicsit kiklopfoltam. Ezután mindkét oldalukon megsóztam, őröltem rá vegyesborsot, és 3-3 db meghámozott zöldspárgát tettem a közepükre. Feltekertem a húsokat, és fogpiszkálóval összetűztem őket. Kis olajon körbekapattam a tekercseket, majd egy nem túl nagy tepsibe fektettem. Aláöntöttem a tejszínt, mellészórtam a reszelt sajtot, és a maradék spárgákat 3-4 cm-es darabokra vágva. Alufóliával letakartam, és 200 fokra előmelegített sütőben 40 perc alatt készre sütöttem.



Közben elkészítettem a petrezselymes újkrumplit. Amikor a hús megsült, kivettem a tekercseket a szószból, külön tányérra tettem és az alufóliát újrahasznosítva letakartam, hogy melegen maradjanak. A mártást átöntöttem egy kislábosba, és 4-5 perc alatt összeforraltam.



2 adag




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése