2009. június 4., csütörtök

Gyors nyári beledobálós


Azon gondolkodtam, míg ez az ebéd készült, hogy milyen ambivalens ez a nyár (amikor épp nyár van, és nem a 10 fokok röpködnek ugye). Amikor készült, akkor épp 30 fok volt odakint, csak kicsit le vagyok maradva a blogolással, as usual. Vissza az ambivalenciához: azt szeretem a nagyon a nyárban, hogy kimegyek a piacra, veszek mindenféle zöldséget meg valami húst, ezeket összedobálom, be a sütőbe, és kész a remek nyári ízű baromi egyszerű ebéd. Csak ugye ilyenkor az amúgy is 26-27 (esetleg még több) fokos lakás alaphőmérsékletet sikerül további kettővel megemelni, és az marad is napokig - a következő hidegfrontig. De így nyár elején azért elkövettem egy ilyen összedobálósat, hogy jó legyen azért. A hőmérséklet is :)



Hozzávalók:





  • 1 csirkemell filé




  • 1 kisebb cukkini




  • 4 nagyobb fej gomba




  • 3 kis fej lilahagyma




  • 2 gerezd fokhagyma




  • kis olaj, fűszerek a pácoláshoz




A húst megmostam, nagyobb darabokra vágtam, bepácoltam, hűtőbe tettem úgy egy órácskára. Közben a zöldségeket megtisztítottam, a cukkinit jó centis karikákra vágtam, a lilahagymákat negyedbe, a fokhagymagerezdeket vastagabb szeletekre, a gombát szintén szeleteltem. Ezt mind egy sütőzacskóba pakoltam, bezártam, összeráztam (shake it, baby), hústűvel kicsit megböködtem a zacsit, és 210 fokos sütőbe toltam 40 percre. A sütő másik rácsán közben készre sültek az újkrumplik (légkeverés rulez).



Amúgy a húsosnál elég furán éreztem magam, az előttem vásárló, velem közel egyidős kétgyerekes családanya úgy kezdte, hogy kért egy kis csirkemájat, aztán szívet, aztán zúzát, és így tovább, mindenféle aprólékot. A biztosítékot nálam majdnem kivágta, amikor csirkelábért esedezett, a hentes szimpátiáját amúgy elnyerte vele. Erre jöttem én, és vettem egy csirkemellfilét. Ámátőh :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése