2009. szeptember 26., szombat

Szőlős-tokajis csirkemáj - VKF XXVIII.


Ismét egy utolsó pillanatban véletlenül passzoló alkotás a VKF-re. Köszönet a recept eredetijéért Nemisbékának ill. Gary Rhodesnak :) Köszönet továbbá Trinitynek, az aktuális, szőlős forduló kiírójának. Valamint édesanyámnak, férjemnek, testvéremnek, barátaimnak, főnökömnek, sabada :))



Hozzávalók:





  • 40 dkg csirkemáj




  • 2 evőkanál olaj




  • 1 evőkanál vaj




  • 2 evőkanál barnacukor




  • 20 dkg Itália szőlő




  • 1 dl tokaji szamorodni




  • 1 teáskanál étkezési keményítő




A szőlőt megmostam, leszemeztem, kettévágtam, kimagoztam. Szerencsére az Itália fantázianevű szőlő nemcsak nagyon jóízű, de jó nagyszemű is. 1 evőkanál olajon kissé megpároltam a félszemeket, utána rákanalaztam a barnacukrot, kicsit hevítettem-karamellizáltam. Aláöntöttem a tokajit, és jól összeforraltam az egészet, hogy sűrűsödjön be a lé. Végül fél deci vízben elkevertem az étkezési keményítőt, és a szőlős mártáshoz adtam, icipicit rottyantottam rajta, addigra szépen össze is húzta, és félrehúztam, nehogy tovább forrjon.



A vajat az olajjal összeolvasztottam, majd a csirkemájakat átsütöttem rajta. Csak a tányérunkon sóztuk, sima párolt rizzsel körítettem. A fiam is lelkes volt élete első májehetnékjétől :)



Bő 2 adag, Nemisbékától



További szőlős receptajánlat tőlem: Szőlős csirke tokaji mártással




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése