2009. szeptember 22., kedd

(Szinte) mindenmentes almatorta 1 éveseknek - VKF XXVII.


Épp szomorkodni kezdtem, hogy egy újabb VKF, amiről lustaságból, nem-odafigyelésből lecsúszok, amikor beugrott, hogy hiszen ennél aktuálisabb nem is lehetne nekem a mostani VKF :) Ahogy arról korábban beszámoltam, tavaly augusztusban megszaporodtunk családilag, nos, ez a gyerek épp a héten ünnepelte az első szülinapját. A baráti kertipartin gombával ill. májjal töltött sós palacsinták, görög saláta és túrós zebratorta került terítékre, a családnak pedig vegyes gyümölcslevest és lasagne-t készítettem. Az aprónép (az ünnepelt és 2 hónappal fiatalabb unokatesója) majdnem teljesen egészséges, mondhatnám mindenmentes almatortát kapott, a felnőttekés a nagyobb gyerekek cukrászdás gesztenyetortával zárták a menüsort.



A mostani pályamű az almatorta, gyakorlatilag a cukrot leszámítva semmi olyan nincs benne, amit ne ehetne meg egy nagyon óvatosan hozzátáplált egyéves.



Hozzávalók:





  • 10 dkg liszt




  • 6,5 dkg tejmentes margarin (Liga)




  • 3 dkg kristálycukor




  • 2 alma




A lisztet, margarint, cukrot pikkpakk összegyúrtam, és folpackba csomagolva fél órára a hűtőbe tettem. Közben megpucoltam és negyedekre vágtam, majd felszeleteltem az almát. Pici vízzel odatettem párolódni, és amikor teljesen megpuhult, krupmlinyomóval összetörtem. Két kisméretű gyümölcstortaformát (előző nap véletlenül vettem a vakapádhusinál) kimargarinoztam, kibéleltem a tésztával (maradt is), és 180 fokon 10 perc alatt nagyjából megsütöttem. Utána feltöltöttem a likat az almaszósszal, és további 30 percre visszatoltam a sütőbe. Kihűlve sem mertem kísérletezni a formából való kiszedéssel, szerencsére a Mókamiki jobban el volt foglalva először a gyertyával, aztán pedig azzal, hogy belekotorhat :)



Boldog szülinapot, kisfiam!



A receptet az Index 2008. I. féléves babái c. topik közös blogjáról lestem el




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése