2010. január 5., kedd

Lazac leveles tésztában, színes borsmártással

Hozzávalók:



  • 3 szelet lazac (kb. 30 dkg)

  • 1 csomag leveles tészta

  • só, bors, pici citromlé

  • vaj a sütéshez


Hozzávalók a borsmártáshoz:



  • 1 evőkanál vaj

  • 1,5 marék vegyesbors

  • 1 evőkanál barnacukor

  • 1,5 dl fehérbor (jellegtelen fajtából)

  • 1,5 dl tejszín



A lazacszeleteket sóztam, borsoztam, és egy picit bekentem citromlével (ráfacsartam, na). Vajat olvasztottam egy serpenyőben, és megsütöttem benne a halszeleteket, úgy 4-4 perc kellett mindkét oldaluknak. Közben kiterítettem a leveles tésztát, jó nagy köröket (kb. 12 centis átmérővel) szaggattam belőlük, szám szerint hatot, a maradékból mindenféle vicces dolgokat szaggattam-csavartam, sütőpapírra tettem, és 220 fokos sütőben 15 perc alatt megsütöttem.


A borsmártáshoz a vajat felolvasztottam, megkaramellizáltam rajta a cukrot, beletettem a borsot, felöntöttem a borral, és hagytam, hogy a cukor elolvadjon újra. Sóztam, és kicsit beforraltam, majd beleöntöttem a tejszínt, és hagytam egyet rottyanni. Saját kútfőből készült, és nagyon ciki, de az emlékeim szerint mintha lett volna benne balzsamecet is, vagy mégsem? Nem tudom, kell nekem ennyi idő után ideülni leírni...


Tálaláskor "lazacburgert" készítettem, két tésztakör közé tettem a lazacot és közben meglocsoltam borsmártással is.


3 adag, az eredeti receptet Flat-cattől lestem el, aki ezzel 3. helyet nyert el nemisbéka karácsonyi versenyén

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése