2010. május 5., szerda

Kapros-kapribogyós csirkemell

Gyors ebéd, a Gyorsan, valami finomat! c. könyvből. 10-kor még azt hittük, hogy kerti partiba megyünk, aztán kiderült, hogy a Mókamiki lázas, és kellett valam ebéd. Ez lett, nem bántam meg, Valaki kijelentette, hogy végérvényesen megszerette mellettem a kaprot. Érdemes volt :)


Hozzávalók:



  • 1 nagyobb csirkemell

  • 10 dkg kapribogyó

  • 1 csomó kapor

  • 1 csomó újhagyma

  • 5 evőkanál vaj

  • 2 evőkanál olívaolaj

  • 0,5 dl száraz fehérbor

  • 2 dl tejszín

  • 1 doboz tejföl

  • 1 evőkanál étkezési keményítő

  • só, bors


A csirkemellet megmostam, megtörölgettem és igyekeztem vékonyabb szeletekre vágni. 2 evőkanál vajat összeolvasztottam az olívaolajjal, és megsütöttem rajtuk jó 10-10 (vagy még több) perc alatt a hússzeleteket (10 perc/oldal, legalább). Kivettem a húsokat egy tányérra, alufóliával letakartam, hogy melegek maradjanak.


A maradék 3 evőkanál vajat beleolvasztottam a fennmaradó zsiradékba, majd magasra vettem a lángot, és hozzáöntöttem a bort. Amint kisisteregte magát, beletettem a karikákra vágott újhagymát, és roppanósra pároltam. Utánaborítottam a felezett kapribogyókat, ráöntöttem a tejszín-tejföl-keményítő keverékét, végül hozzáadtam a kaprot és a hússzeleteket, rottyantottam rajta, és elzártam a gázt. Utólag jó alaposan megborsoztam és kissé sóztam. Enyhén sáfrányos rizzsel tálaltam.


4 adag, Stahl Judit receptje

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése