2010. május 31., hétfő

Spárgával töltött pulyka tejszínes rózsabors mártással

Vannak ilyen kattanásaim. Egy időben kicsivúból főztem, most meg épp Lila Fügéből. Ez is hetekkel ezelőtt készült amúgy, még azért benne vagyunk a spárgaszezonban, tán nem késő.


Hozzávalók a húshozs



  • 6 szelet pulykamell

  • 10-12 szelet bacon

  • fél csomag zöldspárga

  • só, bors

  • fogvájó


Hozzávalók a borsmártáshoz:



  • 2 evőkanál rózsabors

  • 1 dl tejszín

  • 1 evőkanál fügeecet



A hússzeleteket megmostam, megszárítottam és enyhén kiklopfoltam. Belső oldalukon kicsit sóztam, borsoztam, egyébiránt 1-2 szelet baconra fektettem. A megmosott, végétől megfosztott zöldspárgákat négyesével a hússzeletekre fektettem, majd az egészet feltekercseltem, és 2-2 fogpiszkálóval összetűztem. Egy serpenyőben magas lángon körbepirítottam a tekercseket, majd egy vékonyan kiolajozott jénaiba fektettem, és alufólia alatt 180 fokos sütőben 25 perc alatt készre sütöttem.


Közben elkészült a borsmártás is: Száraz serpenyőben kissé átpirítottam a rózsaborsot, aztán felöntöttem a tejszínnel és a fügeecettel, sóztam, rottyantottam, elzártam. Főtt-sült krumplival tálaltam. A fügeecetről még majd mesélek, egy igazi amerikai álom típusú helyről szereztük a nászúton.


3 adag, a hústekercsek Lila Fügétől


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése