2010. július 24., szombat

Mascarponés-pirosgyümölcsös morzsa

Volt egy fél kiló felhasználnivaló mascarponém, kerestem hozzá receptet. Nemsütőset, tekintettel a 37 fokra (ez még múlt hétvégén volt, a történeti hűség kedvéért mondom). A második vendégsereg udvariasan nem kért semmit, na jó, ketten kicsit. Aztán egymástól kérték el a tányérokat, kanalakat (nem mintha nem lenne mindegyikből elég sok a szekrényben), és ették, mint kacsa a nokedlit. Nem hiába, tényleg remekbeszabott.


Hozzávalók:



  • 1 csomag Győri Zabfalat

  • 2 evőkanál vaj

  • 25 dkg mascarpone

  • 7,5 dkg cukor

  • 2 dl tejszín

  • 1 teáskanál vaníliaesszencia

  • 20 dkg ribizli (szárazva)

  • fél doboz málna a díszétéshez


A zabkekszet az aprítógéppel összetörettem, hozáadtam az olvasztott vajat, és morzsásra kevertettem vele. A mascarponéba kevertem (nem is annyira óvatosan) a tejszínből vert habot, cukrot, vaníliaaromát. A ribizlit megmostam, száraztam. Aztán rétegeztem: kekszmorzsa-mascarponés krém-ribizli, és újra vagy kétszer, a tetejére morzsa került, majd irány a hűtő. Tálaláskor a málnával dekoráltam.


Lúdanyó receptjét dolgoztam tovább


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése