2010. szeptember 29., szerda

Amerikai palacsinta őszi-téli vasárnap reggelekre

Erre is évek óta készülök, meg kell valljam, nemhogy nem csináltam még amerikai palacsintát, de még nem is ettem eddig. De most cselekedni kellett, még pénteken felrémlett előttem a kép, hogy Igazi Anya módjára az egyik hétvégi reggelt amolyan pizsamás módon meleg, édes reggelivel kezdjük. Végül azért letusoltam előtte, de ez az élményen nem változtatott. A fiúk pedig igen elégedettek voltak.


Hozzávalók:



  • 225 g finomliszt

  • 1 evőkanál sütőpor

  • 1 teáskanál cukor

  • 30 g olvasztott vaj + még jó sok a sütéshez

  • 3 dl tej

  • 2 nagy tojás

  • juharszirup


Elővettem a turmixgépet, és a liszttől a tojásig mindent beleraktam. Mókamiki nyomta a gombot, kisvártatva közölte, hogy kész, igaza is volt. Elvileg ezen a ponton lehet pihentetni 20 percig, én nem tettem. Inkább olvasztottam a legnagyobb serpenyőmben vajat, és 3 kisebb tésztaadagot folyattam bele. Amikor felhólyagzott, íziben fordítottam megfele, a másik oldalát éppcsak megkapattam, és szedtem is ki a palacsintákat. Közben mindig olvasztottam egy kis vajat, mert ez a tészta zabálja. Aztán gyorsan terítettünk, juharsziruppal locsoltunk, jóllaktunk.


A családunknak dupla adag, de el tudok képzelni olyan családot, ahol ez elfogy. Köszönet a receptért Nigella istennőnek


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése