2010. szeptember 2., csütörtök

Olga túrógombóca

Olga régi balatoni ismerős, évekig állt a lakókocsijuk szemben a miénkkel a kempingben. Kéthetente jöttek hétvégére a párjával, Franz-cal valahonnan Ausztriából, és nagyon kedvesek. (Franz amúgy nagy franc volt, egyik évben időnként nem Olgát hozta, hanem egy másik nőt, őt nem vettük be a társaságba :)


S mivel az őskempingesek mind egy nagy családba tartoznak, sokszor főztünk együtt, kóstoltuk a másikét, ültünk össze délután egy kávéra-sütire. Egy ilyen alkalommal kértük el Olgától a túrógombóca receptjét, és bizton állíthatom, ez sokkal jobban bejön nekem, mint a klasszikus magyar prézlis - cukros tejfölös.


Hozzávalók:



  • 50 dkg túró

  • 5 dkg puha vagy olvasztott margarin

  • 12 dkg rétesliszt

  • 2 tojás

  • csipet só

  • cukrozott darált dió

  • piros lekvár


A túrót, tojást, lisztet, sót és a puha margarint összedolgoztam, én kicsit hagytam állni is, de csak azért, mert nem volt vacsoraidő még, a recept szerint nem kell várni. A szokásosnál árnyalattal nagyobb gombócokat formáltam, és forrásban lévő vízbe tettem, majd lassú tűzön 7 perc alatt megfőztem őket.


Tálaláskor sok cukros dióval szórtam meg, és a saját készítésű ribizli-málnalekváromat kínáltam hozzá, amit előzőleg egy pici vízzel összeforraltam.


4 adag



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése