2010. november 27., szombat

Sablé viennois kardamommal advent első vasárnapján

Régi kötelesség beváltása ez, nagyon rég ki akartam próbálni már, elégedett vagyok, igazi finom teasüteményt kaptam. A kardamomtól finom adventes lett, nekem, javaslom kipróbálásra.


Hozzávalók:



  • 19 dkg puha vaj

  • 8 dkg cukor

  • 2 egész kardamommag

  • 1 tojásfehérje

  • löttyintésnyi vaníliakivonat

  • 22,5 dkg átszitált liszt

  • csipet só


A sütőt 180 fokra előmelegítettem (vagyis nálunk csak 160). A cukrot a kardamommaggal az aprítógépben illatos porcukorrá apríttatom. A puha vajat kézimixerrel habosra keverem a kardamomos cukorral és a sóval, hozzáadom a tojásfehérjét, vaníliakivonatot, majd két adagban az átszitált lisztet. Kinyomóba töltöttem, sütőpapírra W-ket formáltam (meg csigákat is), és 10 perc alatt készre sütöttem őket.


A recept a Szakácsok könyvéből származik


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése