2011. február 25., péntek

Szilveszterke

Pécsi mama (apai nagymamám), az alábbiakkal fogadott minket mindig, ha mentünk: suhajda, kókuszgolyó, és szilveszterke, jelen post főszereplője. De most nézem csak, ezt már megénekeltem korábban :)


Hozzávalók:



  • 1/2 kg liszt

  • 1 csomag sütőpor (nálam most alnaturás bio)

  • 25 dkg cukor

  • 25 dkg margarin

  • 2 tojás

  • 1 csomag vaníliás cukor

  • 3 evőkanál kakaópor

  • baracklekvár a kenéshez


A lisztet, sütőport, cukrot beleszórtam az aprítógépbe (tésztás kés), rákockáztam a margarint, beleütöttem a tojást, nyomtam a gombot, morzsásra kevertettem. Átborítottam egy mély tálba és gyorsan összegyúrtam. A tésztát elfeleztem, az egyikbe beledolgoztam a kakaóport. Lisztezett felületen külön-külön kinyújtottam, és karikákat, szíveket szaggattam belőlük (figyletem az arányokra), majd 180 fokra előmelegített sütőben, légkeverés mellett kb 10 perc alatt megsütöttem őket. Amikor kihűltek (nekem 3 nap alatt, hehe, azaz 3 nap múlva folytattam :), szóval megkentem a laposabb, tepsit ért felét lekvárral, és a másik színű tésztával párosítva összeragasztgattam őket. Értelemszerűen a körökre köröket ragasztottam, nem szíveket :)


Mama még annyit csavart rajta, hogy a kakaós tészták közepét kiszúrta gyűszűvel, nos, nekem gyűszűm sincs, de türelmem se...


Kiadós adag, a receptet a Váncza-féle A mi süteményeskönyvünkben találtam Szilveszter-sütemény néven. 2 hétig simán tárolható fémdobozban.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése