2011. június 6., hétfő

Tejcsokifagyi

Direkt olyan receptet kerestem, ami tejcsokival dolgozik, mert elkezdeném elfogyasztani a galád húsvéti nyuszi által a kertbe potyogtatott kis tojásokat, nyulakat és csirkéket (we love Aldi, ahol normál áron lehetett csokiból, és nem bevonómasszából gyártott figurákat kapni). Találtam is hamar, be is váltottam a hetek óta folytatott ígérgetésemet.


Hozzávalók:



  • 10 dkg tejcsokoládé

  • 2 dl tej

  • 2 dl tejszín

  • 2 tojás sárgája

  • 5 dkg cukor

  • 1 csapott teáskanál étkezési keményítő

  • 1 evőkanál rum


A tejcsokit a tejbe tördeltem, és alacsony lángon melegíteni kezdtem. A tojássárgákat a cukorral és a keményítővel alaposan felvertem, míg ki nem fehéredett, ekkorra a csokis tej is felforrta magát. A tejszín felét a tojásos masszába öntöttem, a másikat a csokis tejbe, majd a tojásos cuccot a lábosba, és nagyon alacsony lángon, hogy ne is igen forrjon, jó 5 percig főztem. Ekkor lekapcsoltam alatta a fűtést, belekevertem a rumot, és kihűtöttem. Amikor teljesen lehűlt, fagyigéppel kikevertettem a fagyit, és ismételten megállapítottam, hogy jó beruházás volt a gép.


A recept Ana fejlesztése, én harmadoltam nagyjából, legközelebb több csoki és kevesebb cukor a cél.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése