2013. március 13., szerda

Baconos-paradicsomos rizottó

Gyorsan, valami finomat! Vagy nem olyan gyorsan. Egyszóval, el lehet térni a kaptafától, csak minek. Mert a recept eredeti címe: Oven-fied risotto. Na persze, csak nem ennyi idő alatt. Előkészítettem, betettem a sütőbe az előírt időre (18 perc), majd kivettem a rizslevesemet a sütőből. Aztán szépen megcsináltam rizottónak, fel a gázra, keverget, elkészül. Viszont nagyon finom, nagyon egyszerű, ha kihagyjuk a bacont, még vega is lehet. Én az egyszerűsített verziót írom most le, amiből a sütős kurfli kimarad.

Hozzávalók:
  • 25 dkg arborio rizs
  • 12,5 dkg kockázott bacon
  • 2,5 dkg vaj
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 15 dkg koktélparadicsom
  • 2,5 dl fehérbor (esetünkben Nagy-Somlyói Cuvée)
  • 6 dl csirke alaplé (alnatura kockából)
  • frissen őrölt bors
  • 5 dkg reszelt parmezán

A bacont egy közepes méregű lábosban hevíteni kezdem. Mielőtt nagyon megégne, de már pirosodik, beleteszem a vajat és az apró kockákra vágott hagymát. 3-4 percig fedő alatt párolom. Hozzáadom a rizst, keverek rajta egyet, beleöntöm a bort. Forrásba hozom, hagyom, hogy a rizs jórészt magába szívja a bort. Felöntöm az alaplével, beleteszem a félbevágott koktélparadicsomokat, megborsozom, felforralom, és sűrűn megkeverve addig főzöm, amíg a rizs nagyjából megfő, az egésznek pedig főzelék állaga nem lesz. Ekkor beleteszem a parmezán nagy részét, átkeverem, és tálalom. A tányérban még megszórjuk parmezánnal. Fehérbor illik mellé, de lehet málnaszörpöt is inni hozzá :)

3 nagyobb vagy 4 kisebb adag. Ez a recept is a Good Food 80 best-ever recipes-ből

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése