2013. március 20., szerda

Spenótos-lencsés zöldségkrémleves

Ha a tél visszarúghatott március közepén, akkor ennek a télies, sűrű leves is helye lehetett a hétvégén az asztalunkon. A 4,5 éves kétpofára zabálta, pedig nem is szereti a lencsét :) Sőt, a 13 hónapos is tolta befelé, igaz, ő bacon nélkül.

Hozzávalók:

  • 2 fej vöröshagyma
  • 2 szál sárgarépa
  • fél zeller
  • 14 dkg lencse
  • fél csomag fagyasztott spenót
  • 2,5 alnatura zöldség- vagy húsleveskocka
  • kevés olaj
  • 10 dkg apró kockákra vágott bacon
  • kevés tejföl a tálaláshoz
A lencsét a kuktában feltettem főni annyi vízzel, ami jól ellepte. Sziszegéstől számított 13 percet főztem. Eredetileg a recept egyébként konzerv lencsét mond, abból is zöldet, na én azt nem kaptam. Nem baj, így is finom lett a végeredmény.
Az olajon enyhén megpároltam az apróra vágott hagymát, majd hozzáadtam a félkarikákra vágott sárgarépát és a kockázott zellert. Együtt pároltam őket 6-7 percig. Ekkor beleöntöttem a lencsét a maradék levével, felengedtem némi vízzel, és beletettem a leveskockákat. 20-25 perc alatt minden zöldséget puhára főztem. Beletettem a spenótot is, forraltam egy percet, és lehúztam a tűzről. Leturmixoltam.
A bacont kiolvasztottam, kicsit meg is pirítottam, ezzel, és tejföllel tálaltam. 

Ha a bacont kihagyjuk, és csak zöldségleveskockát teszünk bele vagy zöldség alaplét, máris vega a kategória.

6 adag, Good Food recept. A kép nem tudom, miért áll oldalnézetben, megfordítani nem tudom. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése