2007. május 4., péntek

Pótdolgozat - VKF 4. forduló


Tisztelt Tanárnő!



Házi dolgozatomat nem tudtam határidőre elkészíteni, de - amennyiben lehetséges - szeretnék pótdolgozatot benyújtani.



Köszönettel: moes



Békítő kiflik



Okozott fejtörést a feladvány, bőven. Egyrészt nem volt egyszerű kitalálni, hogy mi legyen a reggeli, mivel - nemisbékához hasonlóan - évek óta szinte csak gyümölcs a reggelim. Aztán hagytam, hogy a vonzódások hassanak. Odasétáltam a szakácskönyves polchoz, és nem keresgéltem, hanem ráéreztem a megfelelő könyvre. Itt már könnyedén megtaláltam a megfelelő receptet. A könyv A ház a Tatin utcán, nagy kedvenc, a recept pedig a békítő kiflik. Aztán teltek a napok, és megcsúsztam az idővel, mindenféle szülinapok és elutazások miatt nem készült el a pályamű. Most pótolok, és mivel a recept otthon maradt, én meg Vp-be teleportáltam magam, fűszerkerttől puskáztam.



Hozzávalók:





  • 2,5 dl tej




  • 12,5 dkg vaj




  • 65 dkg liszt




  • 1 csomag szárított élesztő




  • 10 dkg cukor




  • 1 csipet só




  • 2 tojás plusz 1 a kenéshez




  • fél vaníliarúd kikapart belseje




A tejet egy nagy üvegtálba öntöttem, és a mikróban 1,5 perc alatt felmelegítettem. Belekockáztam a margarint, bár a recept vajat írt, én a vajat ajánlom mégis. Szóval addig kevergettem volna a vajat, amíg fel nem olvad, de nem olvadt, ezért visszaküldtem a mikróba további fél percre. Hagytam kicsit kihűlni, majd beleszórtam a szárított élesztőt és a cukrot, kicsit összekevertem, majd hozzáadagoltam 6 evőkanál lisztet és alaposan elkevertem. Egyenként beleütöttem a tojásokat, majd a sót és a vaníliát, egyneműsítettem, majd még 6 kanál lisztet adtam hozzá. A recept szerint ennél a pontnál már gyúrható állapotban kellett volna lennie. Nekem nem volt, toltam neki a lisztet rendesen, aztán a konyhapultra borítottam. Rászórtam a maradék lisztet, összegyúrtam végre rendesen, majd addig dagasztottam kézzel, amíg két jó szám le nem ment a Sláger rádión.



Körbeliszteztem a bucit, egy nagyobb lábosba tettem, letakartam egy tiszta konyharuhával, és 2 órán át kelesztettem.



Két cipóra osztottam a tésztát, és kb. 40 cm átmérőjűre nyújtottam. A négyszögletes kört négybe vágtam a szuper pizzavágóval, amit Valaki vett 220 Ft-ért a százforintos boltban, majd minden cikket további négy részre szabdaltam. Kifliket formáltam a darabkákból, és sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam őket. Újrakeltek a kiflik, amíg a sütő bemelegedett 180 fokra (reméltem legalábbis, hogy 180 fok, évek óta nem sütöttem gázsütőben. 2-3-as fokozat között volt). 25 percet sültek.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése