2007. december 16., vasárnap

Narancsos-csokis keksz


Hozzávalók:





  • 12,5 dkg vaj




  • 1 tojás




  • 20 dkg liszt




  • 6 dkg étkezési keményítő




  • 10 dkg cukor




  • 1 csomag vaníliás cukor




  • 1 csapott teáskanál sütőpor




  • 1 narancs reszelt héja




  • 10 dkg étcsokoládé (vagy Katica tortabevonó vagy maradék Mikulás, esetleg Nyúl)




A csokit apróra daraboltam, a vaj és a tojás kivételével pedig minden hozzávalót a gyúrólapra borogattam. Belemorzsoltam a vajat, beleütöttem a tojást, és amilyen gyorsan csak tudtam, összeállítottam a tésztát. Két, kb. 3 centi átmérőjű rudat sodortam belőle, és folpackba csomagolva beraktam őket a hűtőbe.



Egy óra elteltével korongokat vágtam a rudakból, sütőpapírral kibélelt tepsibe sorakoztattam őket, jó nagy helyeket kihagyva, mert a keksz terül sülés közben, majd 200 fokos sütőbe toltam, és 10 perc után ki is kaptam őket. Érdekes módon a második adagot odakapta picit, szóval lehet, hogy 200 foknál kevesebb is elég, vagy lejjebb lehetne menni a hőmérséklettel.



Nem tudom, hogy eredetileg honnan vana recept, én a tesómtól tanultam, de számossokan elkészítették már, az biztos. Például kalvenault. Vagy kockás. Ez pedig Pamináé, de nem ugyanaz! Ribizli pedig szeleteli, nem karikázza.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése