2007. december 20., csütörtök

Diós-rácsos linzer


Nemisbéka asszony jött látogatóba este (igen! hozott ajándékot! :) és nem akartam a mézallergiáját a családi (mézet tartalmazó) beiglivel sokkolni. Ezért elkértem Valaki anyukájától ezt a receptet, mert már többször sütötte, és mindig osztatlan sikert aratott vele.



Hozzávalók:





  • 35 dkg liszt (az eredeti recept szerint 25)




  • 20 dkg dió (az eredeti recept szerint ez is 25)




  • 25 dkg margarin




  • 25 dkg porcukor




  • 2 tojás sárgája




  • 1 teáskanál sütőpor




  • 1 citrom reszelt héja




  • őrölt fahéj (nálam csak szegfűszeg volt)




  • baracklekvár




A lisztet, darált diót, porcukrot, sütőport, citromhéjat, szegfűszeget felhalmoztam, kis fészekbe raktam a két tojás sárgáját, majd hozzácsípkedtem a margarint. Bár az elején teljesen lehetetlen vállakozásnak tűnt, igen gyorsan összeállt a tészta, kicsit lágy is lett, még liszteztem pluszban. Folpackba csomagoltam, és a hűtőbe tettem 3/4 órára.



Amikor a várakozási idő eltelt, a kétharmadát igyekeztem kinyújtani, de ez igazság szerint csak a sütőpapírral bélelt tepsiben sikerült. Azután megkentem baracklekvárral, és a maradék tésztából berácsoztam. 175 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt készre sütöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése