2008. október 31., péntek

Stifado


Nézegettem kicsi Vú blogját a héten, és megakadt a szemem egy recepten, sooook hagyma van benne és irgalmatlan jól néz ki a fotón. Megmutattam Valakinek is, és azt mondta, ilyet csinálhatnánk valamikor. Gyorsan eljött a valamikor, kivételesen képes voltam két (!) napra előre kitalálni, hogy mit együnk, még be is vásároltunk hozzá, elképesztő. Ugyan nem tudom, mi az a stifado, és melyik nép receptje, de majd kiguglizom és akkor jó lesz. Persze szokás szerint nem sikerült tartani az eredeti leírást, pl. nem volt itthon vörösbor és vörösborecet, és egy árva szóval sem említ semmiféle répát, de nekem az valahogy jól passzol a marhához, hát raktam bele. Szóval lehet, hogy a nép, akinek az étele ez a stifado, a haját tépné a lentiek láttán, evvan.



Hozzávalók:





  • 60 dkg marhalábszár




  • 40 dkg aprószemű vöröshagyma




  • 1 nagy szál répa




  • 2,5 dl passzírozott paradicsom




  • 3 evőkanál olaj




  • 2 gerezd fokhagyma




  • 1 babérlevél




  • só, bors




  • római kömény, őrölt szerecsendió, őrölt szegfűszeg




  • 1 fahéjrúd




  • 2 teáskanál balzsamecet




  • 3 dl víz




A húst nagyjából megszabadítottam az inaktól, és kisebb kockákra vágtam, majd az olajon körbepirítottam, és kiszedtem a lábosból, itt sóztam és borsoztam. A visszamaradt olajon illatozásig hevítettem az átnyomott fokhagymát, a félbetört babérlevelet, szerecsendiót, szegfűszeget és a római köményt (ezt is őrölve kellett volna, nekem egész volt és nem küzdöttem az őröléssel, nem baj). Utána visszaraktam a húst, ráborítottam a paradicsompürét, a balzsamecetet és a vizet, és beledobtam a fahéjrudat. Kicsit még sóztam és borsoztam rajta, mert éltem a gyanúperrel, hogy amit az elején a húsra tettem, az édeskevés lesz. A ragut 1 órán át rotyogtattam alacsony hőmérsékleten, fedő alatt.



Közben letusoltam, összeraktam a szelektívet, megreggeliztem. Ja, ez nem jön ide :) Szóval közben a hagymákat megmostam, majd leöntöttem forrásban levő vízzel, ebben álltak kb. másfél percig, majd leöntöttem a vizet, és csak aztán pucoltam meg. Azt nem tudom, hogy ez mire jó, de a recept ezt írta. A hagymákat elnegyedeltem, a nagyobbat nyolcadoltam. A répát is megpucoltam, és kis kockákra vágtam.



Az egy óra leteltével a raguba küldtem a hagymát és a répát, még egy fél deci vizet öntöttem utána, és újabb 45 percig főztem, a végén fedő nélkül, hogy még sűrűbb szaftot kapjak. Sóba-vízbe krumplival ettük, és megnyaltuk mind a tíz ujjunkat.



5 adag, kicsi Vútól lestem az eredetit




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése