2008. november 1., szombat

Gesztenyeleves - VKF XX.


Megörültem nagyon a VKF kiírásnak (úristen, már a huszadik!), hiszen nagy leveses vagyok, vagyunk Valakivel. Ez azon is jól látszik, hogy a leves kategória abszolút a legtöbb receptet vonultatja fel a blogomban. Úgy gondoltam, hogy egy egyszerű, ámde nagyon finom, és a karácsony közeledtével aktuális recepttel veszek részt a fordulón. Ráadásul bababarát is, ha az előkészítés megvan, a leves mintegy 3 perc alatt összedobható.



Hozzávalók:





  • 1 adag gesztenyemassza (az édesített, ízesített fajta)




  • 3,5 dl (fél)édes fehérbor (esetünkben Tokaji Hárslevelű)




  • 1 dl tejszín




  • redukció: fél fahéjrúd, 10 szem szegfűszeg, 1 szerecsendióvirág-darabka (eredetileg borókabogyó, de az nem volt itthon)




  • 2 teáskanál méz




A redukcióhoz a fahéjat, szegfűszeget és a szerecsendió-virágot 1,5 dl vízben felforraltam és 2 percig forrni is hagytam, majd visszahűtöttem. Hogy ne domináljon az alkohol, a bort is felforraltam és lehűtöttem. Aztán összesen annyit tettem, hogy mindent beleöntöttem / raktam / kanalaztam az aprítógépbe, és alaposan átturmixoltam. Utána a kész levest alaposan lehűtöttem, másnap tálaltam csak.



3 adag, a Gundel főzőtanfolyamán tanultam




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése