2010. június 14., hétfő

Spenótos lasagne v2.0

Volt már nekem egy spenótos lasagne próbálkozásom, nem voltam maradéktalanul elégedett az eredménnyel. Fanakál receptje viszont egyszerűnek és finomabbnak tűnt, hát nekiláttam. Még egyszerűsítettem is rajta, rétegezze egymással a spenótos-túrós réteget a besamellel, akinek két anyja van (és Fakanál :-) Én nemes egyszerűséggel összekevertem a szószos cuccokat.


Hozzávalók:



  • 50 dkg friss spenót

  • 2 evőkanál olaj

  • 25 dkg túró

  • 2 gerezd fokhagyma

  • só, bors

  • 30 dkg lasagnetészta

  • 10 dkg vaj

  • 6 dkg liszt

  • 6 dl tej

  • 8 dkg parmezán

  • szerecsendió


A spenótot alaposan átmostam. Vagy négyszer cseréltem vizet, nem tudom, a szőke ördögpalánta a mosás-szárazás közben folyamatosan lökdösött el a mosogatótól, hangos efö, efö-kkel kísérve, nyifogva. (nem is értem az eföt, mert mindent, tényleg mindent tökéletesen mond, mondatokban, r-betűt szépen időnként, de az efö az megmaradt - vegyél föl) Szóval mostam-száraztam, majd az olajon megpároltam a spenótleveleket. Amikor langyosra hűlt, nagyjából lecsepegettem róla a vizet, átszedtem az aprítógép nagyobbik edényébe, sóztam, borsoztam, mellédobtam a két fokhagymagerezdet és a túrót, és már nyomtam is a gombot, amúgy Stahlosan.


Utána elkészítettem a besamelmártást, belekevertem a parmezánt és szerecsendióval ízesítettem (sóval-borssal is, természetesen. A besamelből kivettem annyit, amennyivel a tepsi alját bőségesen kikentem, majd a maradékba kevertem a túrós-spenótos elegyet, és alaposan elkevertem.


Ekkor elkezdtem rétegezni: a besamelréteg tetejére került a lasagnetészta, aztán a spenótos cucc, majd ezt megismételtem még vagy kétszer. Jó egy órát állni hagytam, mielőtt sütni kezdtem volna. 180 fokos sütőben aztán 30 perc alatt készre sütöttem.


Éhségtől függően 4-6 adag, Fakanáltól tehát az eredeti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése