2010. június 26., szombat

Quiche gombával, répával, póréval

Szeretjük a quiche-t. És általában minden van otthon hozzá, most csak gombáért szaladtam el a boltba. Langyosan az igazi, de sosem bírjuk kivárni, már forrón el kell kezdeni enni :)


Hozzávalók a tésztához



  • 20 dkg liszt

  • 10 dkg vaj

  • 1 tojás sárgája

  • fél kávéskanál só

  • 3 evőkanál hideg víz


Hozzávalók a töltelékhez:



  • 2 kisebb sárgarépa

  • 6 közepes gomba

  • 1 póréhagyma

  • 3 újhagyma zöld szára

  • 1,5 dl tejföl

  • 1 dl tejszín

  • 3 tojás sárgája és a tésztából kimaradt fehérje

  • 2 marék reszelt sajt (gauda)

  • só, bors, provanszi fűszerkeverék


A lisztet, vajat, tojássárgát, sót, vizet az aprítógép nagyobbik edényébe tettem (a tésztacsnáló betéttel), és morzsásra kevertettem vele a tésztát. Utána kiborítottam, és néhány mozdulattal (csak a kezem melege kellett neki) tésztává gyúrtam. Folpackba csomagoltam és a hűtőbe tettem egy jó órára.


Amíg hűt, elkészítettem a tölteléket: karikáztam a pórét és a zöldhagymaszárat, (fél)szeleteltem a gombát, répát. Kis olajon egyszerűen összepároltam egy kevés sóval. Egy tálban pedi összekevertem a tejfölt, tejszínt, tojást, sajtot és a fűszereket. Közben valamikor a sütőt is bekapcsoltam 180 fokra (légkeveréssel).


Amikor letelt a hűlési idő, a piteformába nyújtottam-nyomkodtam a tésztát úgy, hogy pereme is legyen, megszurkáltam, és 15 perc alatt elősütöttem. Rátettem a zöldségeket, ráöntöttem a tejfölös masszát, és visszatoltam a sütőbe. Kicsit lejjebb vettem a hőt, 25-30 perc alatt készre sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése