2011. szeptember 2., péntek

Palócleves

Hm, itt az ideje életet lehelni ebbe a blogba, mielőtt illetéktelenül hívnám magam gasztrobloggernek. Pedig enni szoktunk, csak én nem szoktam leírni. Mindegy is, ma palóclevest főztem, holnapra is marad.


Hozzávalók:



  • kevés olaj

  • 2 közepes vöröshagyma

  • 30 dkg marhahús

  • 30 dkg zöldbab

  • 2 közepes sárgarépa

  • 2 nagy krumpli

  • 1 doboz tejföl

  • 1 púpozott teáskanál liszt

  • 2 kávéskanál pirospaprika

  • só, bors

  • 2 kis babérlevél

  • 1 teáskanál fehérborecet


A hagymát pucoltam, aprítottam, és az olajon kevés só társaságában üvegesre pároltam. Rátettem a kisebb kockákra vágott marhahúst, átpirítottam, majd hozzákevertem a pirospaprikát. Öntöttem rá egy kis pohár vizet, borsoztam és sóztam még egy kicsit, majd kuktában 45 perc alatt majdnem készre főztem. Hozzátettem a zöldbabot, felöntöttem vízzel. Amikor felforrtak, beletettem a karikákra vágott sárgarépát és a babérlevelet. Kb 10 perc múlva ment utána a nagy kockákra vágott krumpli. Amikor minden majdnem tökéletesen puha volt, behabartam a liszt-tejföl eleggyel (én hideg vízzel higítom, utána teszek hozzá meleget a levesből), felforraltam, majd ízesítettem az ecettel és kész.


Fakanál Évától a recept eredetije, köszönet érte, régi tartozásom magam felé. Bevezetjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése