2011. szeptember 14., szerda

Túró rudi torta

Marci emeletes tortát szeretett volna. Maczy nem vállalta. Én sem. Viszont ezt jól kiválasztottam, mindenki nagy örömére. Doctor Pepper Puffinnak igaza van, a legjobb párosítás az enyhén citromos túrótorta brownie-ágyon.


A ded amúgy 3 éves volt augusztus közepén, majd beszerzem a képet is hozzá. Vagyis róla és a tortáról. A gyertyákat újra kellett gyújtani, úgy elfújta őket ízibe' :)


Hozzávalók egy 26 cm-es tortaformához:


A brownie-alaphoz:



  • 10 dkg étcsokoládé

  • 10 dkg vaj

  • 12,5 dkg cukor

  • 1 tojás

  • 5 dkg liszt


A túrós részhez (két ilyen adag szükséges!)



  • 37,5 dkg túró

  • 1,5 dl tejszín

  • 3,5 dkg cukor

  • 1/2 citrom reszelt héja

  • 2 lapzselatin

  • 4 evőkanál tej


A két túrós réteg közé 10 dkg étcsokoládé


A sütőt bemelegítettem 180 fokra. A csokit gőz fölött felolvasztottam, félreraktam. A vajat habosra kevertem a cukorral, majd hozzáadtam a tojást, később a lisztet, a végén a nagyjából kihűlt csokit. A tortaforma aljába simítottam, és 25 perc alatt megsütöttem, ezután hagytam teljesen kihűlni.


Az első réteg túrócucchoz először is a lapzselatinokat hideg vízbe tettem. A túróhoz adtam a cukrot, reszelt citromhéjat és a tejszínt. A lapzselatinokat áttettem egy pici bádogbögrébe, rámértem 4 evőkanál tejet, és összemelegítettem (forralni tilos, akkor no zselatinhatás, just szívás). Ezt a cuccmákot a browniealapra öntöttem, és 2 órára hűteni küldtem a félkész tortát.


A csokit gőz fölött felolvasztottam (hallottatok már soha nem felolvadó csokiról? ez az volt, nem is értettem), és "ráöntöttem" (értsd: szétkentem) a hideg túrós rétegen. Ismét betettem a hűtőbe, és nekiláttam a második túrórétegnek. Azt is ráöntöttem, és újabb legalább két órát hűtöttem. Három szál gyertyával a tetején tálaltam :)


Köszönet Dokinak a recept eredetijéért, nála lelhető fel a 18 cm-es formához számított változat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése