2020. április 24., péntek

Teljes kiőrlésű kifli

A karanténban mindenki süt, kivéve aki nem. Aki nem süt, az is hős, ezt szeretném leszögezni! Ki kell bírni a mindent is, az otthonlétet, a home office-t, a távoktatást, a bezártságot, a távolságtartást, a pánikot, mindent. Ki hogy éli túl, én a konyhában élem túl, bár plexiüveget még nem szereltem fel, mint a boltokban a pénztárnál, de ott a nappalitól elválasztó konyhapult, mindenki láthassa, anya főz, süt, békén kell hagyni. Nekem liszt és élesztő is jutott, nemhiába okultam a háborúról sokat mesélő nagymamámtól, idejekorán nekiálltam feltölteni az élelmiszerraktárakat. Egy szónak is száz a vége, itt volt az ideje, hogy megpróbáljak kiflit sütni. A gugli a Streetkitchen receptjét hajította elém, ki is próbáltuk abban a formájában, jött ma az ötlet, hogy teljes kiőrlésűnek is meg kellene próbálni, én is ehessek belőle. És lőn! Szerénytelenül kijelenthetem, remek lett!



Hozzávalók:

  • 28 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 12 dkg sima fehérliszt
  • 2 teáskanál búzasikér
  • 1 zacskó porélesztő
  • 1 dkg cukor (az élesztő "megeszi" állítólag)
  • 60 ml tejszín
  • 160 ml meleg víz
  • 4 dkg puha vaj
  • 1 teáskanál só
  • továbbá tej és olvasztott vaj a lekenéshez

A liszteket, sikért, élesztőt és a cukrot a tálba mértem, elkezdtem hozzáadni a folyadékokat és dagasztani. Beletettem a puha vajat is, és amikor elkezdett összeállni a tészta, akkor tettem hozzá a sót. Szépen bedagasztotta nekem a KA úgy 8 perc alatt, ekkor letakartam, és 40 percet kelesztettem. 

A sütőt bekapcsoltam 200 fokra.

A viszonylag jól megkelt tésztát enyhén lisztezett felületre borítottam és gombóccá formáltam, majd elkezdtem kerek koronggá nyújtani. Amikor jó vékony lett, éles késsel 8-ba vágtam a tésztakört a sugár mentén, és a kapott cikkeket félrehúzkodtam. 1-1 cikket fogtam mindig, még rányújtottam egyet, hogy _tényleg_ vékonyak legyenek, és a szélesebbik végétől elkezdtem őket szorosan feltekerni a csúcsuk felé. Így szép kis kifliket formáltam, ezeket szilikonlapra sorakoztattam. 15 percig hagytam őket újrakelni, aztán lekentem tejjel, majd a sütőbe toltam őket 15 percre. Ekkor kivettem a tepsit, és olvasztott sós vajjal újra lekentem, majd további 2 percre újra visszatettem őket a sütőbe. Ekkor lettek készen, már csak azt kellett megvárni, hogy egy kicsit hűljenek, mielőtt befaltuk volna a remek kifliket.

Ha jól akartok szórakozni, vagy megnézni, hogy formáz a Streetkitchenes leánka kifliket, nézzétek meg ott az eredeti videót.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése