2006. december 2., szombat

Bazsalikomos paradicsomleves


Az úgy volt, hogy én kitaláltam, hogy jöjjenek hozzánk Ákibácsiék ebédelni, aztán telt-múlt az idő, és mire hazaértünk, majdnem dél lett, ők pedig fél egy magasságában becsöngettek. Addigra Valaki nagyban mosogatta az elmúlt két nap mosatlanját, amit igazán nem értek, hogy hogy lehetett ilyen sok, ha nem is főztünk és ebédeltünk itthon. Az egyszem szoba asztalán én addigra majdnem készre gyúrtam a fasírtot, és nem volt beágyazva. Kicsit hendikeppel indult tehát az ebéd. Még meg akartam nézni, hogy hogyan is készült tavaly karácsonykor ugyanez a leves, de már nem mertem húzni az időt, szóval nekiláttam. Ez lett belőle.



Hozzávalók:



2 evőkanál olivaolaj



1 gerezd fokhagyma



3 doboz hámozottparadicsom-konzerv



só, bors, cukor



10-12 levél bazsalikom



Az olivaolajon picit megfuttatom az átnyomott fokhagymát. Ráöntöm a paradicsomkonzerveket, és krumplinyomóval kicsit átnyomkodom az egészet. Beledobálom a bazsalikomleveleket (normális esetben talán el is vagdosom őket kisebb darabba), sózom, borsozom, cukrozom. Forralok rajta egyet és kész.



4 adag. A fényképet Valaki és Ákibácsi intézte.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése