2006. december 16., szombat

Karácsonyi menü


Eltalált egy labda, eleget teszek hát a kötelességemnek, örömmel!



Meglepő fordulatot vesz az idei karácsonyom, több szempontból is. Egyrészt, lett nekem egy Valakim, akivel 24-én, mint normális emberek, karácsonyolhatunk. Másrészt ki fogok próbálni néhány új dolgot, sőt, szinte csak új dolgokat fogok kipróbálni. Harmadrészt, bár kapok a nővérkémtől néhány szelet beiglit, szakítva az előítéleteimmel, rendeltem egy mákosat. Muszáj kipróbálni, jár hozzánk a munkahelyre egy fiú, aki kürtöskalácsot hoz minden héten, és ők hoznak jövő szerdán beiglit is. Mivel a kürtöskalácsuk isteni, remélem a beiglijük is.



A dolog nem 24-én kezdődik, hanem előző nap, at least. A karácsonyfát már 22-én vagy 23-án reggel összerakjuk, ez nálam egyáltalán nem szentségtörés, sőt. 23-án Valaki családja ugrik be ebédre és egy kis látogatásra, mivel velük nem is találkozunk karácsonykor, természetesen főzök nekik egy rendeset. A terv szerint lesz szarvasraguleves gnocchival, Valaki leste ki az egyik Nők Lapjából a receptet, és igen vonzónak találtuk mindketten. Aztán pedig paradicsomos csirke (a la fakanál és nemisbéka) vagy egy egyszerű citromos lazac, ha sikerül lazacot szerezni, köretként mindkét esetben párolt zöldséggel és valami krumplifélével. Desszertnek a sógorom nagymamája zserbóját sütöm, ennél jobbat ugyanis nem tud senki. Mármint a nagymamájánál. Hogy az enyém milyen lesz, az még kérdéses persze, de valahol el kell kezdeni.



24-én estére borleves készül, mert egyszer főztem egy nagyon finomat (a szívem szakad meg, hogy elvesztettem a receptjét), és szeretném újra megpróbálni. Főételnek szőlős kacsa lesz, és ennek meg is van a jó indoka. Valakinek ígértem az első vacsoránkkor, hogy készítek neki, de persze egyikünk sem gondolta komolyan. Mármint a kacsasütést :) Viszont azóta is beszédtéma, és ha már pont 10 hónaposak leszünk karácsonykor, adja magát. A köretet még megálmodom. Desszertnek továbbra is zserbó, meg persze beigli, nekem.



Mindezek mellé persze be kell szereznünk néhány üveg jóféle bort, vöröset és fehéret vegyesen. Az unikumot már megvettük ugye :-)



Továbbadom a labdát Aubergine-nek és Muzsikának, halljuk, mit tesznek karácsonykor az asztalra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése