2008. január 20., vasárnap

Erdei gombakrémleves


Végül is teljesen normális dolog, hogy az ember elhatározza, hogy kipróbál egy másik fajta tökfőzeléket (mert annyi húst evett Prágában, hogy nem vágyik se két- se négylábúra), és gombakrémlevest főz és kelkáposztafőzeléket. Merthogy a hülye Intersparban nem volt fagyasztott tök, viszont megakadt a szemünk az erdei gombamixen, elsiklottunk az ára fölött, és már tettem is a kosárba. Majdnem kisétáltunk úgy, hogy nem vettünk másodiknak valót, aztán Valaki kibökte, hogy legyen kelkáposztafőzelék, amin én úgy meglepődtem, hogy nem volt időm tiltakozni. Na nem azért, mert nem szeretjük, hanem azért, mert sosem főztem még, és nem is tipikus vasárnapi ebéd. De maradjunk egyelőre a levesnél.



Hozzávalók:





  • 60 dkg fagyasztott erdei gombamix




  • 1 hagyma




  • 1 dl tejföl




  • 3 evőkanál olaj




  • só, bors, petrezselyem, biovegeta




  • 1 csapott evőkanál liszt




Az olajon az apróra vágott hagymát alaposan megpároltam, már-már barnára pirítottam. Ráöntöttem a gombát, folyamatosan kevergetve addig pároltam, amíg kétharmadára-felére estek össze a gombák. Ekkor felöntöttem annyi vízzel, ami jól ellepte (de nem nagyon), sóztam, borsoztam, biovegetáztam, és így megfőztem a gombákat. Letrmixoltam a levest, majd a tejfölben elkevertem a lisztet, hideg vizet adtam hozzá, és a forró levesbe kevertem. Rottyant, petrezselymeztem, és készen voltunk.



4 szűkös, 3 bővebb adag. Saját kútfő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése