2008. január 13., vasárnap

Sütőtökös-túrós rakott tészta


Tipikus meglátni és megszeretni étel volt ez nekem, pénteken találtam Rossa Melánál az eredetit, és már mentem is a piacra sütőtökért :) És hát valami frenetikusan jó lett. Magamtól sosenem kevertem volna össze a sütőtököt túróval, de fokhagymával sem. Persze nem sikerült lekövetni a receptet, mert rosszul emlékeztem, és jórészt Valaki követte el :-)



Hozzávalók:





  • 1 kisebb sütőtök (az enyém pucolás előtt 1,1 kg volt)




  • 1 közepes fej hagyma




  • 3+2 gerezd fokhagyma




  • 25 dkg túró




  • 2 evőkanál krémsajt (snidlinges volt)




  • 25 dkg fodros nagykocka tészta




  • 1 dl tejföl




  • valami olasz fűszerkeverék (oregano, bazsalikom, petrezselyem, bors stb)




  • só, bors, kicsi olaj




A sütőtököt meghámozzuk, felezzük, kivájjuk a magjait, és kb 3X3 cm-es kockákra vágjuk. Kis víz aláöntésével, sóval megszórva párolni tesszük, forrástól számítva kb. 5 perc alatt el is éri az atomjaira hulló állapotot. Közben a hagymát és 3 fokhagymagerezdet felaprítunk, és pici olajon megpároljuk, majd a leszűrt sütőtökhöz keverjük. Belekeverjük a túrót és a krémsajtot is, sózzuk, borsozzuk, zöldfűszerekkel ízesítjük, és belenyomunk még két fokhagymagerezdet, és alaposan elkeverjük.



Közben persze kifőzzük a tésztát is. Egy jénait vékonyan kiolajozunk, és rétegezni kedjük a cuccot, én a masszával fejeztem be, és kicsit megkentem tejföllel a tetejét. 170 fokos előmelegített sütőbe toltam, a jénai tetejével együtt, légkeverve sült 10 percet, majd feltekertem 190 fokra, és további 6 percet sütöttem, ekkor már a teteje nélkül.



4 adag

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése