2008. április 14., hétfő

Krumplis tarhonya (öregtarhonya)


Mint említettem volt, Apa alföldi származású. Az ő interpretálásában volt gyakori vendég a konyhánkban a krumplis tarhonya, hol (galamb)hússal, hol kolbásszal, hol anélkül. Péntek este belémvágott a felismerés, hogy ezt kell előállítsam. Sajnos receptem nem volt ehhez a tipikus pásztorételhez, csak halvány emlékeim, de végül utánaolvastam a neten egy kicsit, majd vasárnap délelőtt nekiestem az én variációmnak.



Hozzávalók:





  • 10 dkg füstölt szalonna




  • 1 nagy vöröshagyma




  • 25 dkg tarhonya




  • 10-15 centi kolbász




  • 1 evőkanál pirospaprika




  • 1 paprika




  • 1 nagy paradicsom




  • 3-4 krumpli









A szalonnát felkockáztam, és egy jó nagy lábosban kiolvasztottam a zsírját. Amikor szinte teljesen kisült belőle, kiszedtem a szalonnadarabokat, mert nem akartam, hogy megégjenek. A tarhonyát nagyjából megpirongattam a zsíron, a végefelé hozzáadtam a nagyon apróra vágott hagymát, kicsit később pedig a kockázott paradicsomot, paprikát. Ezt a jó kis lecsós alapot szórtam meg - a melegről lehúzva - a pirospaprikával (ne sajnáljuk, jó nagy adag kaja lesz, kell neki a szín), majd felengedtem egy csomó vízzel, a tarhonya úgyis elfővi majd. Sóztam, és közepes melegben otthagytam. Amikor a tarhonya már majdnem teljesen megfőtt, a nagyobb kockákra vágott krumplit is hozzáadtam, szükség szerint öntöttem utána további vizet és egy kis sót, és már csak azt kellett megvárni, hogy a krumpli puhára fője magát. Ecetes almapaprikával, csalamádéval, bélpoklosoknak friss fehér kenyérrel tálalandó. Esetleg tejföllel.



4-6 adag

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése