2008. április 12., szombat

Sült oldalas


Vannak napok, amikor semmi nem akar sikerülni. És ha a konyhában semmi nem akar sikerülni, akkor extahisztis leszek. Persze aztán ráfogtam a Petőfire, mármint nem a költőre, hanem a rádióadóra. A kedvemet. Olyan idegesítő zene szólt, hogy amikor a sírógörcs szélén lerogytam egy székre, akkor jöttem rá, hogy erre fogom fogni.



Az volt a terv, hogy paradicsomos káposzta, sült oldalassal. És a káposzta nem lett elég piros, ellenben besűrűsödni sem akart. Később, amikor Valaki délután a langyosra hűlt paradicsomos káposztát merőkanállal ette a nagy fazékből, megkért engem szépen, hogy máskor is rontsam így el :) Na de térjünk vissza a sült oldalasra, azt csak kicsit sikerült ugyanis eltolni. Sótlan lett egy csöppet.



Hozzávalók:





  • negyed kiló oldalas




  • 2 evőkanál mangalicazsír




  • 1 kisebb, jó érett paradicsom




  • 1 kis hagyma




  • 2 gerezd fokhagyma




  • só, bors, őrölt kömény




A zsírt egy mély sütőedényben, fölül, a kerámialapon megolvasztottam, majd körbepirítottam az oldalast. Lehúztam a melegről, és mindkét oldalán megsóztam, a hagymát félkarikákba, a fokhagymgerezdeket 3-3 szeletbe vágva, a paradicsomot negyedelve mellétettem, a zsírba. Megborsoztam, fél kávéskanál őrölt köménnyel ízesítettem a zsírt, lefedtem, és 180 fokos sütőbe raktam. Időnként meglocsolgattam, megforgattam, így sült kicsit több, mint egy órát. Ízre végül is finom lett, de valahogy nem olyan porhanyós-szaftos (talán túlsütöttem?), mint a nagymamámé volt régen, és hát sótlan. A zsírja ellenben :)



2 személyes adag, ha feltétnek esszük

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése